Vårens mest inspirerande

Träningsprogram

Nu finns träningsprogram tillgängliga för flera av vårens stora lopp! Programmen finns för olika tidsmål och ambitioner. 

Jag skriver träningsprogram så som jag gillar dem; rutinpass varje vecka, inspirerande och varierande intervaller, långpass med olika inslag, hårda/lätta veckor och endast så många pass och kilometer som jag tror behövs för att klara ett visst mål.

Mina träningsprogram bygger på erfarenheter från mina 17 år som löpare.

Du hittar träningsprogrammen här: framatrorelse.se/traningsprogram/

I dagsläget finns träningsprogram för:

  • Börja springa - generellt program som inte riktar sig mot något lopp
  • Premiärmilen 10 km
  • Tjejmilen 21 K
  • Kungsholmen Runt 10 km
  • Kungsholmen Runt Halvmarathon
  • Göteborgsvarvet
  • Stockholm Marathon

Saknar du något program? Skicka ett mail till hej@framatrorelse.se 

Vill ditt företag bli coachat?

Företagsträning

Charlotte har coachat företagsgrupper sedan 2011 och hon har en förmåga av att inspirera nybörjare och utveckla erfarna löpare. Maila hej@framatrorelse.se för mer information och bokning.

Om företagsträning:

Antal deltagare?
Ju 
mindre grupp desto mer individanpassat, men både stora och små grupper har sina fördelar! Oavsett storlek på grupp så är ambitionen att lära sig alla namnen för en mer personlig känsla.

Nivå?
Från noll löperfarenhet till vana löpare. Okej med blandad nivå i gruppen men om det är många deltagare med stor variation på nivå rekommenderas två coacher.

Tidpunkt?
När det passar företaget. Morgon, förmiddag, lunch, eftermiddag(?)

Längd på pass?
Efter önskemål, men någonstans mellan 45-60 min

Plats?
Vanligtvis utgår passen från företaget, men önskas omklädning- och duschmöjligheter så är partnergymmet Metropolis Gym på Birger Jarlsgatan 36. 

Antal tillfällen?
Upp till företaget, men vanligast är 4-15 tillfällen/halvår med samma dag och tid varje vecka för kontinuitet.

Passets innehåll?
Passen varieras från vecka till vecka med löpteknik, intervaller, backe, trappor och löpstyrka. 

Börja med inspirationsföreläsning!
Börja med en inspirationsföreläsning som alltid leder till bättre uppslutning (speciellt bland de som vanligtvis inte springer så mycket) då det inspirerar och avdramatiserar löpträningen.

Målet med träningspassen är alltid att inspirera och motivera till en mer aktiv livsstil men träningarna leder också till bättre team-känsla, mycket skratt och friskare och piggare medarbetare!

PRESENTTIPS

Presentkort på Träningsprogram

Nu kan du köpa presentkort för valfritt träningsprogram och tidsmål! En perfekt present till den som ska springa ett lopp i år! Gå till framatrorelse.se/produkt/presentkort-traningsprogram för att komma till presentkortet.

Jag skriver träningsprogram så som jag gillar att ha dem själv; rutinpass varje vecka, inspirerande och varierande intervaller, långpass med olika inslag, hårda/lätta veckor och endast så många pass och kilometer som jag tror behövs för att klara ett visst mål. Givetvis är alla mina favoritpass inkluderade i programmen!

NYC Marathon

Läs den senaste lopprapporten

Lopprapport NYC Marathon